مقابله با سفيد شدن مو

موخره
دسامبر 26, 2015
پیسی
مارس 1, 2016
نمایش همه

مقابله با سفيد شدن مو

سفید شدن مو مشکلي ميباشد که خواه یا ناخواه در اثر پیری به سراغ هرشخصي می آید. اما ممکن است شما هم اشخاصي را دیده باشید که با اینکه سن کمی دارند دچار سفیدی مو شده اند و برایتان سوال شده است که چطور همچین چیزی ممکن است ، بنا به گفته محققان دلایل زیادی بر سفید شدن مو وجود دارد که در این مقاله مروری خواهیم کرد دلایل سفیدی مو و همچنین جلوگیری از این عارضه ؛ درمان‌های خانگی خوبی برای کندتر کردن روند سفید شدن موها وجود دارد.

اگر جدا دوست دارید از آنها استفاده کنید، بایدتان باشد که این درمان‌ها باید به طور منظم انجام شوند. در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم با بالاتر رفتن سن، پوست پیرتر و موها سفید می‌شود. این روند طبیعی پیر شدن ميباشد و برای تمام آدم‌ها اتفاق می‌افتد. نمی‌توانیم جلو آن را بگیریم اما مطمئناً می‌توانیم از پیری زودرس و سفید شدن زودرس موهایمان جلوگیری نماييم.

دلایل سفید شدن مو

دلایل سفید شدن مو

با دنبال کردن نکات زیر می‌توانید احتمال حفظ رنگ موهای طبیعی‌تان را برای مدتی طولانی‌تر بالا ببرید.
اکثرمردم تصور مي‌كنند كه نخستين تار‌هاي سفيد‌ شده‌ مو نشانه‌اي از بالا رفتن سن و سال آنهاست اما درمانگران طب سنتي اين‌ گونه فكر نمي‌كنند. از نظر آنها سفيدي موها تنها نشانه بالا رفتن تعداد روزهاي زندگي نميباشد و اين سفيدي مي‌تواند نتيجه عوامل ديگري نيز باشد.

از ديدگاه اين درمانگران كمبود ويتامينB۱۲، اختلال در عملكرد تيروئيد، سيگار كشيدن و كم‌خوني از جمله دلايلي است كه مي‌تواند سفيد شدن موها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن‌ ميباشيد كه سفيد شدن موهاي‌تان قبل از۳۰ سالگي به دليل وراثت و فاكتورهاي ژنتيك نيست مي‌توانيد به نسخه درمانگران طب سنتي عمل كنيد و با آسانترين ‌ترين شيوه‌ها با سفيدي تارهاي موي خود مبارزه كنيد.

موها وقتی شروع به از دست دادن رنگدانه‌های طبیعی خود به نام ملانوسیت‌ها ی شوند رنگ طبیعی خود را از دست داده و سفید می‌شوند.

دلایل سفید شدن مو

دليل اصلی سفید شدن موها بالا رفتن سن است اما عوامل مختلف دیگری مانند ژنتیک، استرس، تغذیه بد یا مشکلات سلامتی و همچنین بعضی انتخاب ناسالم برای سبک زندگی، در آن تاثیر دارند.
اما با رعایت یک سری موارد می‌توان سرعت سفید شدن موها را کاهش داد. کمک برخی از گیاهان هم در این زمینه می تواند موثر باشد.

ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از سفید شدن موها:

ژل گیاه آلوورا داراي ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی بسياري ميباشد برای همین هم مانند یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و سبب تقویت بدن می‌شود باید دانست که این ژل نمی‌گذارد که به این زودی‌ها چین و چروک روی پوستتان عرض اندام کند و علاوه بر این از پیری موها جلوگیری می کند برای بهره‌ مندی از خواص این گیاه مفید توصیه می‌شود که یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را در مقدار آب حل کرده و به مدت یک ماه هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل شود. سپس به مدت سه ماه و هر ماه بیست روز این کار را تکرار کنید.

از ژل‌هایی استفاده کنید که معتبر بوده و دارای مهر استاندارد باشد.

دلایل سفید شدن مو

دلایل سفید شدن مو

استعمال سيگار:

هر مقدار سیگار بکشید، موهایتان سفیدتر خواهد شد سیگار کشیدن یکی از بدترین انتخاب های ناسالم برای سبک زندگی ميباشد. سیگار روند پیری را برای تمام بدن ازجمله موهایتان تندتر می‌کند پس اولین کاری که برای کند کردن سفید شدن موهایتان انجام می‌دهید، می تواند ترک سیگار باشد.

حنا:

صورتی كه استفاده از حنا به جای رنگ مو، برای پیشگیری از سفید شدن موها توصیه شده است. برای این كار باید ميزاني برگ حنا را در داخل خردل حرارت دهید. پیش از اینكه آن را روی سرتان ماساژ دهید، اجازه دهید این روغن تركیبی دارویی چند ساعتی بماند تا خنك شود.

استرس:

مثل همیشه استرس در کنار ریزش مو و پیری پوست در سفید شدن موها هم نقش دارد.

تغذیه:

یک تغذیه و برنامه غذایی سالم و سرشار از ویتامین های گروه B به خصوص B12 از سفید شدن موها جلوگیری می کند. همچنین مصرف شیر و لبنیات و تخم مرغ هم از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

سالمون:

ماهی ها و در راس آنها سالمون در زیبایی و استحکام موها فوق العاده عمل می کنند و همینطور از سفید شدن موها جلوگیری می کنند.

روغن های گیاهی:

موهایتان را هر چند وقت یکبار با روغن زیتون و بادام و.. ماساژ دهید تا روح جوانی و رنگ آنها حفظ شود.

کافئین:

مصرف زیاد چای – قهوه – ادویه و غذاهای سرخ شده در سفید شدن زود هنگام موها موثر است.

مقابله با سفيد شدن مو

مقابله با سفيد شدن مو

مواد غذایی ضد پیری:

با گذشت زمان موهای سفید لابه‌لای موها خودنمایی می‌کنند. برای اینکه با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنید به تغذیه‌ی تان اهمیت بیشتری بدهید. برای این کار ویتامین‌های زیر را دریابید:

ویتامین E : روغن‌های گیاهی، روغن زیتون یا روغن کنجد و غیره سبزیجات سرشار از بتاکاروتن میوه‌ها و سبزیجات زرد، نارنجی و سبز تیره گیاهان سرشار از زینک یا همان روی: جوانه‌ گندم، لوبیاها، توفو و غیره منیزیم میوه و سبزیجات، میوه‌های خشک، مغزها و آجیل و غیره کلسیم سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، آجیل‌ها، انگور فرنگی و غیره پتاسیم گوجه‌فرنگی، هویج، لوبیا آهن آجیل‌ها، میوه و سبزیجات خشک، گوشت، جلبک‌های دریایی
ویتامین‌های گروه b:
کمبود ویتامین‌های گروه b، مثل ویتامین b2، b6 و b12، می‌توند موجب سفید شدن زودهنگام موها شود. باید غذاهایی سرشار از این ویتامین‌ها مثل نان‌های غلات کامل، سیریال‌ها، موز، تخم‌مرغ، لبنیات، مرغ، گوشت و سبزیجات برگ سبز مصرف کنید. همان چیزی را به دست می‌آورید که می‌خورید.

این مطلب را در مورد ماسک های مو هم بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *